Jest to publikacja skierowana do wszystkich , którzy pragną poznać definicję, genezę oraz przykłady i podstawowe problemy regulacji prawnej lobbingu na świecie i w Polsce. Walorem monografii jest szczegółowy przegląd konkretnych rozwiązań zawartych w aktach prawnych lub ich projektach regulujących to zjawisko. Pokazuje lobbing jako nieodłączny element ustroju demokratycznego i legalną formę partycypacji społecznej w politycznym procesie decyzyjnym.
Księgarnia
Regulacja prawna lobbingu na świecie
cena: 35,00 zł (z VAT)
Wydanie | pierwsze |
---|---|
Rodzaj publikacji | książka |
Format | B5 |
Liczba stron | 276 |
Wstęp
Rozdział pierwszy. Pojęcie lobbingu
1. Definicje językowe
2. Definicje naukowe
3. Definicje legalne
4. Podsumowanie
Rozdział drugi. Początki lobbingu i pierwsze regulacje prawne
1. Geneza zjawiska lobbingu
2. Lobbing a grupy interesu, korporatyzm i konstytucyjne prawo petycji
3. Pierwsze regulacje prawne dotyczące lobbingu
Rozdział trzeci. Ewolucja i główne problemy regulacji prawnej
1. Ewolucja form i zakresu regulacji prawnej lobbingu
2. Główne problemy regulacji lobbingu
Rozdział czwarty. Elementy współczesnej regulacji prawnej lobbingu na świecie
1. Lobbysta
2. Zleceniodawca
3. Adresat
4. Wyłączenia przedmiotowe i podmiotowe
5. Rejestr lobbystów
6. Obowiązki lobbysty, raportowanie działalności
7. Uprawnienia lobbysty
8. Weryfikacja danych
9. Zakazy i sankcje
Zakończenie
Bibliografia