Książka stanowi obszerny i wielowątkowy zbiór ekspertyz z zakresu polityki oświatowej. Poddano w niej analizie ponad 30 państw.
Publikacja jest bogatym źródłem wiedzy na temat uwarunkowań ekonomicznych, demograficznych, historycznych i społecznych, wpływających na mechanizmy organizacji systemu oświaty i sposoby rozwiązywania ewentualnych problemów.
Autor przedstawił i przeanalizował w perspektywie porównawczej różne aspekty funkcjonowania ustrojów szkolnych. Zbadał między innymi zawartość i konstrukcję programów nauczania, zaprezentował problematykę kształcenia nauczycieli oraz prześledził rozwiązania wspierające aktywności uczniów.
Książka jest skierowana do wszystkich osób zainteresowanych krajową i zagraniczną polityką oświatową, szczególnie w ujęciu porównawczym.
Księgarnia
Polityka oświatowa
cena: 80,00 zł (z VAT)
Brak w magazynie
Wydanie | Pierwsze |
---|---|
Rodzaj publikacji | Książka |
Format | 165x238 |
Liczba stron | 696 |
Oprawa | Twarda |
Spis treści
Wstęp
Część 1. Ustrój szkolny
1.1. Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej
1.2. Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach
1.3. Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej
1.4. Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych
1.5. System szkolny Finlandii
1.6. System szkolny Irlandii
Część 2. Program nauczania
2.1. Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej
2.2. Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich
2.3. Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich
2.4. Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej
2.5. Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich
Część 3. Uczniowie
3.1. Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA
3.2. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej
3.3. Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich
3.4. Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej
3.5. Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej
Część 4. Organizacja pracy szkoły
4.1. Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich
4.2. Wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej
4.3. Nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej
4.4. Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej
4.5. Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii
4.6. Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich
Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty
5.1. Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie
5.2. Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej
5.3. Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów
5.4. Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji
5.5. Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii
Indeks rzeczowy
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków